Hazel Lam is een multidisciplinaire kunstenaar uit Brussel met een grote interesse in samenwerking. Ze is opgeleid in dans (Manchester), hedendaags circus (Sheffield, Turijn en Londen) en muziek (Hongkong). Hazel creëert visueel en conceptueel boeiende performances in theater, film en buitenwerk met kunstenaars die verschillende media gebruiken.
Momenteel toert ze internationaal met haar solovoorstelling LIGHTHOUSE en werkt ze samen met verschillende gezelschappen in België. Haar onderzoek is gericht op het ontwikkelen van een gemeenschappelijke taal tussen deze drie artistieke disciplines door middel van harmonieuze maar tegenstrijdige samensmeltingen die de grenzen verleggen van wat elk van deze disciplines kan zijn. Ze wijdt zich aan gesprekken en projecten die gericht zijn op gelijke vertegenwoordiging van kunstenaars met diverse achtergronden in het Verenigd Koninkrijk door in dialoog te treden met kunstenaars in de dans- en theaterwereld. Naast haar performances geeft ze les.
Regelmatige en masterclasses in luchtacrobatiekdisciplines en creatieve benaderingen van luchtbewegingen in het Verenigd Koninkrijk , België, Duitsland, Servië en Hong Kong.
Hazel studeert momenteel filosofie aan het Hoger Instituut voor Wijsbegeerte van de KU Leuven, met een focus op esthetiek en politieke filosofie. Ze is een van de auteurs van publicaties zoals F***ing Good Provocation van Jane Chan en Breve Intermedio van Santiago Manuel Fernandez.
Hazel was een van de winnaars van De Grote Belgische Dansvitrine in 2018 en ontving in 2018 het Troop New Ideas Fund van Cambridge Junction met haar solo LIGHTHOUSE . Daarnaast neemt Hazel deel aan BETA CIRCUS , een eenjarig EU- programma dat een specifieke nieuwe trend in de hedendaagse circusesthetiek belicht: illusionisme en nieuwe magie. Hazel is momenteel lid van de raad van bestuur van Jones the Dance, een dansgezelschap gevestigd in het hart van Wales, om alternatieve richtlijnen te bieden voor de ethische en diverse werking van het gezelschap.